Vážení žiadatelia o poskytovanie sociálnej služby v Domove dôchodcov Poproč,
sme radi, že ste si vybrali naše zariadenie a budeme sa snažiť Vašej žiadosti, čo najrýchlejšie vyhovieť a zabezpečiť pre Vás krásny domov.
Doklady potrebné pre podanie žiadosti o uzavretie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby
1. Žiadosť o poskytovanie sociálnej služby v zariadení pre seniorov tu: Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby
2. Súhlas so zaradením do poradovníka: Súčasťou žiadosti o zabezpečenie SS
3. Právoplatné rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu v zariadení pre seniorov /min. IV.
st./ spolu s Posudkom o odkázanosti na SS – OBECNÝ ÚRAD /miestny úrad/ alebo integrovaný posudok vydaný ÚPSVaR SR
4. Lekárske vyšetrenia:
• psychiatrické vyšetrenie /platné 6 mesiacov/
• pľúcne vyšetrenie /platné 6 mesiacov/
• interné vyšetrenie /platné 3 mesiace/
5. Rozhodnutie zo sociálnej poisťovne o výške dôchodku
Žiadosť si môžete podať aj elektronicky vypísaním tlačiva so všetkými povinnými údajmi (meno, priezvisko, adresa, rodné číslo, dátum narodenie) na nasledujúcom odkaze a nahraním všetkých potrebných príloh k žiadosti (Rozhodnutie o odkázanosti na SS a Posudok o odkázanosti na SS resp. Integrovaný posudok o odkázanosti na SS a súhlas so spracovaním osobných údajov)
Elektronická žiadosť o SS: https://www.dods.sk/ziadost?id=b73de4
Pri nástupe doniesť:
6. 3 druhy výterov – nos, hrdlo, rekto /platné 2 týždne/
8. doklady o majetkových pomeroch:
-
-
-
Vyhlásenie o majetku fyzickej osoby na účely platenia úhrady za sociálnu
službu /možnosť stiahnuť tu Vyhlásenie o majetku
-
-
9. písomné potvrdenie od obvodného lekára, ak osoba nie je schopná podpisu
10. Pri inkontinencii platné doporučenie o predpísaní pomôcok pre inkontinentných
11. Hotovosť pre zaplatenie prvej úhrady
12. Preukaz zdravotný + ZŤP – ak ho vlastní
13. Lieky /na 3 dni/
14. Osobné veci – označiť všetky menom – FIXOU alebo VYŠIŤ meno a zoznam vecí spísať na papier
Zoznam vecí potrebných pri nástupe do Domova dôchodcov Poproč tu: Zoznam vecí do DD
Veci označiť menom a spísať na toto tlačivo: Príjem klienta – zoznam vecí
15. Hygienické potreby
16. Prosíme vyplniť vstupný dotazník pre záujemcu o sociálnu službu: Dotazník
Kritériá prijímania klientov, z evidencie žiadateľov o poskytnutie sociálnej služby v zariadení pre seniorov
- zohľadňuje sa osamelosť žiadateľa z dôvodu, že nemá rodinných príslušníkov,
-
zohľadňuje sa stupeň odkázanosti na sociálnu službu,
-
zohľadňuje sa dátum podania žiadosti o poskytovanie sociálnej služby.
Dňa 1. septembra 2025 sa menil zákon 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. z. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov, ktorý zaviedol podstatné zmeny do doterajšieho systému poskytovania sociálnych služieb.
Vypracovanie integrovaného posudku, ktorý je potrebný pre umiestnenie v Zariadení pre seniorov (ZPS) je od 1. septembra 2025 v kompetencii ÚPSVaR SR podľa miesta trvalého bydliska.
U občanov, ktorí majú záujem o umiestnenie v našom zariadení sa postupuje nasledovne:
Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu v ZPS vydané obcou sú platné aj po 1. septembri 2025
Ak obec vydala rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu alebo ÚPSVaR SR vydal integrovaný posudok pre danú službu poskytovanú podľa § 35 zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnej pomoci a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Z.z. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov je potrebné ich zaslať spolu so žiadosťou o poskytovaní sociálnej služby na našu adresu: t.j. Domov dôchodcov Poproč, Obchodná 73, 044 24 Poproč resp. elektronicky.
S umiestneným žiadateľom je následne uzavretá zmluva o poskytovaní sociálnej služby, ktorá upravuje podmienky poskytovania sociálnej služby v našom zariadení.